Projektowanie środowisk uczenia się
„Miejsce” – przestrzeń uczenia się, która podtrzymuje i promuje pedagogikę pięciu wymiarów.
Do dziś, kiedy mówimy o projektowaniu przestrzeni do nauki, mamy do czynienia z zaprojektowanymi ścianami, które „przekazują wiadomości”, rodzaj profesjonalnego komitetu dekoracyjnego.
Rzeczywistość wokół nas zmieniła się diametralnie w ostatnich dziesięcioleciach, ale jest jedno miejsce, które zamroziło królową – przestrzenie do nauki. W większości pozostały takie, jakie były przez wiele dziesięcioleci.
Wzywamy do zmiany w postrzeganiu przestrzeni, czyli jak Malguchi (twórca podejścia Reggio Emilia) trzeciego nauczyciela – edukacji bez słów.
Organizacja Miast Edukacyjnych prowadzi nowy dyskurs poprzez różnorodne inicjatywy i współpracę ze środowiskiem akademickim oraz społecznością architektów i projektantów, którzy są związani z wizją i pragnieniem wpływania i napędzania zmian w przestrzeniach edukacyjnych w Izraelu.
W grudniu 2014 roku zorganizowaliśmy pierwszą tego typu konferencję, która dotyczyła spotkania edukacji z designem, podczas której przedstawiliśmy zasady miast edukacji dla kreowania zmian w przestrzeniach uczenia się.
Zasady te są owocem rozwoju opartego na dogłębnym uczeniu się i zgromadzonych doświadczeniach procesów w terenie.
Proces zmiany przestrzeni uczenia się opiera się na trzech partnerach:
projektant
Facylitator pedagogiczny
nauczyciel
W tym połączeniu kreatywny nauczyciel jest centralną i generującą oś zmieniającej się przestrzeni. Proces mentoringu zaprasza nauczyciela na inspirującą podróż polegającą na uczeniu się i inspiracji, marzeniach i wyobraźni oraz wspólnym tworzeniu społeczności. To podczas uczenia się i doświadczania design thinking – które postrzega projektowanie stylu życia jako sposób na radzenie sobie z wyzwaniami poprzez tworzenie lepszej rzeczywistości.
Nauka jako generator wzrostu – Ucz się na własnych doświadczeniach – od kolegów – z tego, co dzieje się na świecie
Zacznij od szaleństwa – Wszyscy też będą chcieli
Jakość przed ilością – Znajdź „właściwe miejsce”, aby zacząć
razem – Zmień klasę w społeczność — nauczyciele i uczniowie wspólnie tworzą
Klasa jako dom – Co „wyrabia” dom i jak wprowadzasz go na zajęcia?
Elastyczna przestrzeń – Dążenie do zmieniającego się, umożliwiającego i dynamicznego projektu
Oblanie nowego mieszkania – Każda, nawet mała praca wymaga świętowania, uznania!
Proces w open source – Twórz i rozpowszechniaj swoje zasad