Projektowanie środowisk uczenia się

„Miejsce” – przestrzeń uczenia się, która podtrzymuje i promuje pedagogikę pięciu wymiarów.

Organizacja Miast Edukacyjnych towarzyszyła i towarzyszy powstawaniu wielu szkół w Izraelu i na całym świecie. Wiąże się to z planowaniem i pisaniem programu pedagogicznego, poprzez towarzyszenie zespołowi zajmującemu się tworzeniem i szkolenie kadry nauczycielskiej, aby towarzyszyła architektowi w tworzeniu fizycznej struktury, która będzie służyła koncepcji pedagogicznej, która kieruje szkołą.
JAK BĘDZIE WYGLĄDAĆ FIZYCZNA PRZESTRZEŃ, KTÓRA PROMUJE SENSOWNE UCZENIE SIĘ?

Do dziś, kiedy mówimy o projektowaniu przestrzeni do nauki, mamy do czynienia z zaprojektowanymi ścianami, które „przekazują wiadomości”, rodzaj profesjonalnego komitetu dekoracyjnego.

Rzeczywistość wokół nas zmieniła się diametralnie w ostatnich dziesięcioleciach, ale jest jedno miejsce, które zamroziło królową – przestrzenie do nauki. W większości pozostały takie, jakie były przez wiele dziesięcioleci.

Wzywamy do zmiany w postrzeganiu przestrzeni, czyli jak Malguchi (twórca podejścia Reggio Emilia) trzeciego nauczyciela – edukacji bez słów.

Organizacja Miast Edukacyjnych prowadzi nowy dyskurs poprzez różnorodne inicjatywy i współpracę ze środowiskiem akademickim oraz społecznością architektów i projektantów, którzy są związani z wizją i pragnieniem wpływania i napędzania zmian w przestrzeniach edukacyjnych w Izraelu.

W grudniu 2014 roku zorganizowaliśmy pierwszą tego typu konferencję, która dotyczyła spotkania edukacji z designem, podczas której przedstawiliśmy zasady miast edukacji dla kreowania zmian w przestrzeniach uczenia się.

Zasady te są owocem rozwoju opartego na dogłębnym uczeniu się i zgromadzonych doświadczeniach procesów w terenie.

Proces zmiany przestrzeni uczenia się opiera się na trzech partnerach:

projektant
Facylitator pedagogiczny
nauczyciel
To połączenie pozwala na stworzenie znaczącej, głębokiej i przełomowej zmiany. Holistyczny proces tworzenia przestrzeni uczenia się, które odpowiadają nowym zasadom pedagogicznym i rozwijają umiejętności ucznia na całe życie w XXI wieku.

W tym połączeniu kreatywny nauczyciel jest centralną i generującą oś zmieniającej się przestrzeni. Proces mentoringu zaprasza nauczyciela na inspirującą podróż polegającą na uczeniu się i inspiracji, marzeniach i wyobraźni oraz wspólnym tworzeniu społeczności. To podczas uczenia się i doświadczania design thinking – które postrzega projektowanie stylu życia jako sposób na radzenie sobie z wyzwaniami poprzez tworzenie lepszej rzeczywistości.

Zasady miast Enocha dotyczące projektowania przestrzeni do nauki
Kiedy edukacja i design spotykają się – Uczyń tę przestrzeń trzecim nauczycielem

Nauka jako generator wzrostu – Ucz się na własnych doświadczeniach – od kolegów – z tego, co dzieje się na świecie


Zacznij od szaleństwa – Wszyscy też będą chcieli


Jakość przed ilością – Znajdź „właściwe miejsce”, aby zacząć


razem – Zmień klasę w społeczność — nauczyciele i uczniowie wspólnie tworzą


Klasa jako dom – Co „wyrabia” dom i jak wprowadzasz go na zajęcia?


Elastyczna przestrzeń – Dążenie do zmieniającego się, umożliwiającego i dynamicznego projektu


Oblanie nowego mieszkania – Każda, nawet mała praca wymaga świętowania, uznania!


Proces w open source – Twórz i rozpowszechniaj swoje zasad