Uczniowie w różnych kolorach: Model, który pomoże dotrzeć do każdego ucznia

Pochodzenie  oryginału treści : Link do strony oryginalnej

Dr Hadas Brody Schroeder

08.01.2020

” Obcych w ogóle nie znam ,
z innych miejsc , a także tutaj z mias .
Chciałabym , żeby wszyscy wiedzieli ,
że jest jedno dziecko na świecie .
A to dziecko ,
to dziecko , to dziecko to ja .

Przed laty Yehuda Atlas pisał o różnicach między dziećmi i potrzebie, by każdy z nas rozpoznał jego wyjątkowość i otrzymał na to odpowiedź.

Cały świat już dawno zdał sobie sprawę, że istnieje różnica między uczniami. Żaden uczeń nie jest taki jak inny. Każdy uczeń to świat w całości, wyjątkowy i wyjątkowy. Każde dziecko ma inne zainteresowania, inne mocne strony, inne wyzwania i inne myślenie. Jeśli więc szkoła nadal naucza tych samych treści wszystkich uczniów w klasie tą samą metodą nauczania, to mamy problem. Trzydziestu lub więcej uczniów siada i studiuje z tych samych podręczników, ćwicząc z tych samych broszur, które zawierają te same strategie i te same praktyki. Jest dla nas jasne, że duża część uczniów nie łączy się, nie cieszy, nie rozumie i traci naturalną ciekawość nauki.

Jeśli dodamy do tego rewolucję wiedzy, która stała się dostępna dla wszystkich, to przy każdym szybkim spacerze uczeń może znaleźć bogactwo wiedzy, różnorodne filmy, lekcje filmowane, wirtualne metody nauczania i aktywną naukę przez ekran – wtedy uczniowie przychodzą do szkoła w „nastroju” aktywizmu w odniesieniu do procesu uczenia się I oczekuj, że szkoła zapewni im atrakcyjną i interesującą naukę, przynajmniej tak, jak na ekranie. Mimo to w szkole, w wielu klasach, uczniowie nadal są bardzo bierni. Z każdym dniem uczniowie na nowo są rozczarowani szkołą i rani ciekawość, z jaką przychodzą do szkoły.

Zaangażowanie z kolorami

Głównym celem było opracowanie modelu, który byłby stosowany i jasny, i który ilustrowałby nauczycielom, w jaki sposób można bezpośrednio zająć się różnymi typami uczniów w klasie w tym samym czasie i na tej samej lekcji. Zespoły nauczycieli usiadły i zmapowały wymagane umiejętności w każdej grupie wiekowej jednocześnie, korzystając z pięcio miarowego modelu, opracowały unikalny, dostosowany do szkoły model nauczania zróżnicowanego, oparty na założeniu, że istnieje pięć powszechnych typów uczniów. Jeżeli każdy z tych typów uczniów zostanie skierowany do uczniów równolegle, nieuchronnie będziemy w stanie uczyć bardziej efektywnie oraz z zaangażowaniem i ciekawością uczniów.

Model można zastosować do dowolnej dziedziny treści i umiejętności na świecie i działa poprzez podział na grupy, przy czym każda grupa przechodzi przez pięć zadań z różnych dziedzin, wokół tej samej umiejętności.

Zapoznaj się z pięcioma kolorami modelu

biały

Uczniowie dziennika, którzy lubią schludne stoły, podsumowują własnymi słowami. Ci, którzy uczą się na przykładach, porównaniach, porządku i organizacji. Uczniowie ci zostaną przystosowani do procesów poznawczych znanych nam z systemu edukacji, czynności poznawczych takich jak porównanie, demonstracja, rozumienie tekstu, wydawanie kluczowych pomysłów, pisanie akapitu i tym podobne.

czerwony

Nauka w nogach i ramionach, podczas ruchu i fizycznego czucia ciała. To uczniowie, którzy lubią się poruszać i uczyć się w ruchu. Czerwony reprezentuje ruch, zmysły i wydajność.

żółty

Studenci, którzy muszą łączyć się emocjonalnie, komunikować się, rozmawiać, rozmawiać i doświadczać, aby nauczyć się umiejętności lub treści. To wrażliwi uczniowie, którzy kierują się emocjami i dzięki którym są otwarci na naukę. Żółty wyróżnia emocje, komunikację i relacje.

niebieski

Charakteryzuje studentów sprawiedliwości i wartości, którzy szukają sensu, celu i powodu, aby uczyć się wszystkiego na świecie. Są to studenci, którzy mają krytyczne myślenie i dzięki którym się uczą. Każda dyskusja na temat wartości wywołuje w nich chęć słuchania i uczenia się oraz rozwijania stosunku do treści lub umiejętności.

Zielony

To są studenci startupów. Studenci, którzy uwielbiają wymyślać, znajdują swoją nową drogę do wszystkiego. Studenci, którzy chcą się rozwijać, planować, odkrywać. Uczniowie, którzy mają autentyczną potrzebę, która wymaga rozwiązania, wzywają ich i otwierają ich na naukę oraz wzbudzają w nich entuzjazm i ciekawość. Studenci, którzy myślą nieszablonowo, mają wyobraźnię.

Oto jak stworzyć wielowymiarowy model nauczania w Twojej szkole:

1. Mapowanie umiejętności

Najpierw nakreśl umiejętności wymagane w każdej grupie wiekowej.

2. Twórz kolorowe plany lekcji

Poznaj model pięciokolorowy i stwórz bazę danych metod nauczania i ogólnych praktyk dla każdego koloru. Aby pracować z modelem, nauczyciele muszą myśleć z wyprzedzeniem o każdym temacie lub umiejętności w pięciu różnych wymiarach i planować zadania skierowane do pięciu różnych typów uczniów. Nauczyciele w Alonim School opracowali kolorowe plany lekcji i praktyki nauczania, które są odpowiednie dla każdego z kolorów, dzięki czemu mają kolorowy zestaw narzędzi, który pozwala im używać ogólnie dla każdego obszaru wiedzy i umiejętności w każdej warstwie.

Kiedy nauczyciele myślą pięcioma kolorami, uczenie się odbywa się w grupach, nauczyciele stają się facylitatorami, a uczniowie otrzymują role i pracują w grupach. W ten sposób nauka staje się interesująca, istotna i dostosowana. Nieuchronnie, gdy zajmujemy się każdą lekcją równolegle do pięciu wymiarów, większość uczniów znajdzie zainteresowanie i spotka się z rodzajem uczenia się, który ich charakteryzuje.

3. Podziel się na grupy

Pracuj w grupach, przy czym każda grupa otrzymuje zadanie według innego koloru, a następnie zmienia kolory. Praca w grupach tworzy interakcję społeczną, która wymaga pracy nad umiejętnościami komunikacji interpersonalnej, słuchania, cierpliwości i współpracy.

4. Podział ról

Daj uczniom role grupowe. Zacznij od ról, w których uczniowie są silni, aby stworzyć udane doświadczenie.

5. Obserwacja

Przyjrzyj się uczniom, odkryj ich mocny wymiar i dowiedz się, jak dostosować właściwy sposób uczenia się. Pracując w grupach nauczyciele mają czas na obserwację uczniów i określenie, w jakim wymiarze każdy uczeń się rozwija. Nauczyciele nagle widzą uczniów, którzy zazwyczaj są wyłączeni, nie mają motywacji do nauki i nie uczestniczą, przechodzą gwałtowną zmianę i nagle wykazują zainteresowanie, są aktywni, z błyszczącymi oczami, pełnymi pasji i chęci zrozumienia i uczenia się. Ta chwila jest nieocenioną chwilą.

Profesjonalny rozwój modelu został wykonany na zlecenie Hadera Summit Center.