Masowe otwarte Kursy Internetowe

Rewolucja MOOC — masowych otwartych kursów internetowych szybko zmienia świat nauki. Wiodące uniwersytety na świecie przesyłają najlepsze kursy z wyborem wykładowców i za darmo. Każdy może nauczyć się wszystkiego i wszędzie. Nie ma już potrzeby zatrudniania specjalistów od treści, którzy przechowują informacje, do których mają wyłączny dostęp. Informacje są dostępne i każdy, kto uczy ich online, może być wyborem jego badaczy, a nawet właściciela praw autorskich. Okazuje się jednak, że nie zawsze łatwo jest poradzić sobie z zaawansowanymi kursami w języku obcym, a zwłaszcza w pojedynkę. Niezwykle niski odsetek (4% -20%) milionów zapisujących się, rzeczywiście udaje się ukończyć pomyślnie i spełnić wymagania kursu.

W Izraelu znaczący przełom nastąpił wraz z wdrożeniem modelu How2MOOC, które rozpoczęło się pilotażem przeprowadzonym przez Organizację Miast Edukacyjnych we współpracy z Ministerstwem Edukacji w roku szkolnym 2007/08. Dziś liczba zakończonych sukcesem kursów MOOC korzystanie z modelu sięga 90%.

W ramach pilotażu w 15 klasach 8-12 w całym kraju prowadzone były kursy MOOC – „Wprowadzenie do astronomii” z Australian Open University oraz „Kontrola robotów mobilnych” z Georgia Institute of Technology. Badania były prowadzone według „wybranego” modelu: studenci określili wspólny cel, podzielili role według mocnych stron i wspierali się nawzajem w całym procesie. Badanie odbyło się w połączeniu z grupami online i offline, z jednej strony na Facebooku i Whatsup, a z drugiej w grupach uczących się fizycznie. Ponadto przeprowadzono cotygodniowy wykres wyników, w świetle którego zmieniono i dostosowano strategię uczenia się zespołu. Wyniki były bezprecedensowe: 83% uczniów szkół średnich, którzy uczyli się w języku innym niż ojczysty, z powodzeniem ukończyło studia uniwersyteckie. Nawet nauczyciele, z których niektórzy nie byli zaznajomieni z nauczanym materiałem, przeszli przez niezwykły proces przyjęcia zupełnie nowej roli. Sama wiedza pochodziła z internetu i dlatego ich rola nie obejmowała żadnego transferu wiedzy. Ich zadaniem było zbudowanie wyselekcjonowanej grupy, której członkowie są oddani celowi grupy i sobie nawzajem, aby zrównoważyć ich i towarzyszyć im podczas nauki,To podczas nauki samego materiału.