Przykładowy zestaw ćwiczeń kształtujących koordynację ruchową

  1. Przewroty w tył i w przód z różnych pozycji wyjściowych ( postawa, przysiady, klęki, leżenia, siady) do różnych pozycji końcowych.
  2. Podskoki obunóż, jednonóż i naprzemianstronnie w miejscu, w marszu i w biegu.
  3. Podrzuty i chwyty różnych przyborów z obrotami, podskokami, przysiadami itp.
  4. Stanie na głowie z różnych pozycji wyjściowych (nożyce, wznosy, opusty).
  5. Stanie na rękach i przedramionach (nożyce pionowe i poprzeczne, wznosy, opusty).
  6. Przerzuty bokiem (na dwóch rękach, na jednej ręce), przodem.
  7. Siady równoważne, z odprowadzaniem rąk i nóg w bok.
  8. Przenoszenie i przekładanie przyborów pod nogami, tułowiem w postawie, siadzie lub leżeniu ( przodem, tyłem ) .
  9. W parach wytrącanie z równowagi w przysiadzie, w pozycji stojącej na jednej nodze.
  10. W parach postawa przodem-uniki rąk w bok, w dół, w górę, oraz uniki nóg.

 

Oceny poziomu zwinności dokonuje się w oparciu o takie testy, jak:

 

– Bieg zwinnościowy po „kopercie” (3x5m)

– Zwinnościowy bieg z przewrotem (w teście Denisiuka)

– Zwinnościowy tor przeszkód

– Bieg wahadłowy (Eurofit, ICSPFT)

– Wyskok z obrotem (test Matorina).